فیلتر زغالی

فیلترهای کربنی یا فیلتر زغالی در دستگاه تصفیه آب وظیفه از بین بردن طعم و بوی ناخوشایند آب را به عهده دارند و همچنین اگر کلر محلول در آب تا این فیلترها پیش آمده باشد کلر را نیز کاملا از بین می برند. فیلترهای کربن فعال در دستگاه های تصفیه آب بسیار با اهمیت هستند چون ذرات کربن بهترین وسیله برای جذب سموم شیمیایی و املاح مضر در آب است.
فیلترهای کربن فعال با اینکه بسیار خوب هستند ولی دارای مضراتی هم هستند این فیلترها قادر به جذب نیترات و باکتری ها نیستند و همچنین باکتری های مضر در این فیلتر ها می مانند و شروع به رشد می کنند البته این را هم باید بگوییم فواید این فیلتر ها از مضرات آنها بسیار بیشتر است به همین دلیل از مضرات آن می توان چشم پوشی کرد. این را هم باید بدانید در دستگاه های تصفیه آب فیلترهای دیگری قبل از فیلتر کربن فعال وجود دارد که تمامی باکتری ها و نیترات را ازآب جدا می کند و فیلتر کربن فعال در مرحله های آخر تصفیه قرار دارد.
فیلترهای کربن فعال طول عمر ثابتی ندارند و بسته به میزان الودگی آب باید آنها را تعویض کرد، در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب از کارشناسان درخواست کنید با تست آب محل سکونت یا کارخانه شما میزان طول عمر این فیلتر را به شما بگوبید، البته بسیاری از افراد زمان تعویض این فیلتر را به وسیله حس چشایی خود می فهمند به این صورت که زمانی که مزه آب ورودی و آب خروجی دستگاه یکی شود نیاز به تعویض این فیلتر است، که تعیین زمان به این روش دقیق نمی باشد. در انتها حتمآ به صورت دوره ای فیلتر کربن فعال دستگاه تصفیه آب خود را تعویض نمایید تا بهترین کارایی را از این فیلتر دریافت کنید.